-->

tisdag 29 november 2011

Hemma


Ibland, som nu, när man är lite vilsen i själen, känns det extra viktigt att ha ett hem där man trivs och känner sig hemma. Jag är så glad att vi beslöt oss att flytta hem, hit till Klubbvägen. För som man brukar säga: "Home is where heart is". Vårt hem är inget utställningshem, men jag tycker om det ändå. Det har sin personliga prägel, med spår från gammal släkt.

Nu njuter jag av att sitta i soffhörnet bredvid den jag tycker om, och bläddra i en tidning. Att få drömma, det är ack så viktigt.



Och det bästa av allt är att få tända alla ljus. Jag tänder massor varje kväll. Det är så vackert och rofyllt.
Ängeln har en alldeles speciell betydelse för mig, därför har den fått en hedersplats hos oss. 

Jag vill avsluta detta blogginlägg med denna vackra sång:

1 kommentar:

  1. Instämmer helt med dina tankar. Har ju också själv "flyttat hem". Visst trivdes jag borta också men när man kommer tillbaka märker man var man trivs bättre och var det helt enkelt bara känns bättre. Vi får tydligen bilda en hoppeligen tillfällig Vilsna Själars Klubb. Njut och koppla av hemma efter en stressig höst. Vi ses, vilket jag ser fram emot.
    Lise

    SvaraRadera